Més informació [ Detall d'activitat

 
1000570511   Joves i Autoritat
2015-2016   Curs. Secundària Postobligatòria. Batxillerats
  
   3/11/2015 - 25/6/2016 (40 hores) de 18:00h a 20:00h
   Lloc per determinar
    (Catalunya) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
   D’octubre a maig dues sessions al mes. Es realitzarà al districte de Ciutat Vella i Sant Andreu
  
Inscripció   10/09/2015 - 27/09/2015
  
Descripció i   Metodologia:   El taller promou la interacció de joves amb les seves figures d’autoritat (professors en l’àmbit educatiu i Guàrdia Urbana en l’espai públic) , per tal de reflexionar, aprofundir, debatre i treballar entorn al concepte de l’autoritat i/o l’exercici de l’autoritat.

Realitzar una experiència positiva d’aproximació entre els joves i les seves figures d’autoritat, facilitant la comunicació, comprensió, el qüestionament d’ estereotips, compartint experiències en un entorn d’aprenentatge comú.

Al llarg del curs es realitzaran mensualment dos tipus de sessions: sessions d'interacció i debat amb els joves participants i sessions de reflexió i posada en pràctica de noves maneres d'entendre i exercir l'autoritat , aquestes seran sense els joves . A més a més es realitzaran tres sessions de formació específica pel professorat per tal de treballar l’exercici de l’autoritat amb el seu alumnat partint de la connexió amb la pròpia visió i la reflexió sobre el rol professional.

  
Objectius   - Acompanyar en el procés de reflexió sobre la capacitat d'incidir, les responsabilitats i actituds a l'hora d'exercir el poder del professorat. L’exercici de l’autoritat.
-Transmetre conceptes clau des de la perspectiva de la Psicologia Orientada a Processos com són els rols, el camp grupal, i les dinàmiques de poder, per ajudar a aquesta reflexió.
-Vivenciar nous models per exercir l'autoritat de forma responsable i apoderada.
-Compartir aquestes reflexions i aprenentatges amb els joves participants per una banda, i amb els membres de la guàrdia urbana participants, per altra
-Transmetre una metodologia de treball basada en el diàleg facilitat de totes les parts, tècniques teatrals i jocs en grup.
  
Continguts   Temes: Les sessions giraran entorn als temes i situacions de conflicte que el grup de joves plantegi, i seran temes al voltant dels aspectes que configuren l’exercici de l’autoritat , per exemple la confiança, la seguretat, la violència o el poder, el maneig de les tensions, etc .

Continguts teòrics:
-conceptes clau des de la perspectiva de la Psicologia Orientada a Processos i el pensament sistèmic com són els rols, el camp grupal, o les dinàmiques de poder.

  
Avaluació   Es valorarà l’assistència i participació en les sessions
  
Requisits de  certificació   ssistir al 80% deles sessions presencials
  
Persones  destinatàries   Professors de secundària i programes de transició al treball, PQPI, formació professional. Docents de joves de 12 a 18 anys
  
E-mail   emasv@bcn.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent