1000570511 |
Joves i Autoritat |
2015-2016 |
Curs. Secundària Postobligatòria. Batxillerats |
|
|
|
3/11/2015 - 25/6/2016 (40 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
Lloc per determinar |
|
(Catalunya)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
D’octubre a maig dues sessions al mes.
Es realitzarà al districte de Ciutat Vella i Sant Andreu |
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El taller promou la interacció de joves amb les seves figures d’autoritat (professors en l’àmbit educatiu i Guàrdia Urbana en l’espai públic) , per tal de reflexionar, aprofundir, debatre i treballar entorn al concepte de l’autoritat i/o l’exercici de l’autoritat.
Realitzar una experiència positiva d’aproximació entre els joves i les seves figures d’autoritat, facilitant la comunicació, comprensió, el qüestionament d’ estereotips, compartint experiències en un entorn d’aprenentatge comú.
Al llarg del curs es realitzaran mensualment dos tipus de sessions: sessions d'interacció i debat amb els joves participants i sessions de reflexió i posada en pràctica de noves maneres d'entendre i exercir l'autoritat , aquestes seran sense els joves . A més a més es realitzaran tres sessions de formació específica pel professorat per tal de treballar l’exercici de l’autoritat amb el seu alumnat partint de la connexió amb la pròpia visió i la reflexió sobre el rol professional.
|
| |
Objectius |
- Acompanyar en el procés de reflexió sobre la capacitat d'incidir, les responsabilitats i actituds a l'hora d'exercir el poder del professorat. L’exercici de l’autoritat.
-Transmetre conceptes clau des de la perspectiva de la Psicologia Orientada a Processos com són els rols, el camp grupal, i les dinàmiques de poder, per ajudar a aquesta reflexió.
-Vivenciar nous models per exercir l'autoritat de forma responsable i apoderada.
-Compartir aquestes reflexions i aprenentatges amb els joves participants per una banda, i amb els membres de la guàrdia urbana participants, per altra
-Transmetre una metodologia de treball basada en el diàleg facilitat de totes les parts, tècniques teatrals i jocs en grup.
|
| |
Continguts |
Temes: Les sessions giraran entorn als temes i situacions de conflicte que el grup de joves plantegi, i seran temes al voltant dels aspectes que configuren l’exercici de l’autoritat , per exemple la confiança, la seguretat, la violència o el poder, el maneig de les tensions, etc .
Continguts teòrics:
-conceptes clau des de la perspectiva de la Psicologia Orientada a Processos i el pensament sistèmic com són els rols, el camp grupal, o les dinàmiques de poder.
|
| |
Avaluació |
Es valorarà l’assistència i participació en les sessions
|
| |
Requisits de certificació |
ssistir al 80% deles sessions presencials
|
| |
Persones destinatàries |
Professors de secundària i programes de transició al treball, PQPI, formació professional. Docents de joves de 12 a 18 anys
|
| |
E-mail |
emasv@bcn.cat
|
| |
|
|